Яке ГБО вибрати: покоління і бренди

Кожен автолюбитель, твердо вирішив почати економити на паливі і перевести машину на газ, повинен вирішити два питання: яке покоління ГБО вибрати і яку марку газобалонного обладнання віддати перевагу? З поколіннями визначитися порівняно нескладно. Якщо у вас старе авто без бортового комп’ютера, то вам слід звернути увагу на газобалонне обладнання 2-го покоління. Якщо ж у вас новий інжекторний автомобіль з усіма «наворотами» і бортовий системою управління, то вам однозначно запропонують ГБО 4 покоління.

Перше покоління вже давно не використовується через його «допотопним», третє – через недоцільність. Від четвертого воно відрізняється лише відсутністю синхронізації з бортовим комп’ютером. Тому, як тільки навчилися синхронізувати електронний блок управління ГБО з бортовою системою, від третього відмовилися і почали встановлювати 4 покоління. П’яте і шосте покоління мають свою специфіку і свої обмеження. Тому їх установка в масовому порядку – справа майбутнього, хоча і не настільки вже віддаленого.

Набагато складніше визначитися з тим, яку ж марку ГБО 4 покоління слід вибрати. Ринок буквально переповнений пропозиціями. Кожен виробник хвалить своє дітище, і людині, далекій від, вперше перейнялася установкою газобалонного обладнання, буває важко зорієнтуватися в цьому різноманітті. Експерти компанії Час газу, що спеціалізується на установці і обслуговуванні ГБО для авто, детально розповіли про бренди, які на сьогоднішній день є лідерами ринку.

ГБО Atiker

Почнемо з продукції турецької марки Atiker – найбільш недорогий і доступною без шкоди для якості системи. Багатопрофільна компанія Atiker Metal Co випускає ГБО з початку 80-их років минулого століття і за цей час вибилася в трійку світових лідерів з виробництва автомобільного газобалонного обладнання. ГБО 4 покоління Atiker встановлюється на авто з чотирициліндровим двигуном. З безумовних переваг – невисока ціна LPG / CNG паливних систем і високу якість, яке вже оцінили більш ніж в сорока країнах земної кулі. Тому, якщо ваш автомобіль має всього 4 циліндри, а ви не маєте зайвих грошей для інвестицій, то саме час звернути погляд на обладнання Atiker!

Для довідки: абревіатурою LPG позначається пропан-бутанова суміш в зрідженому стані, а буквами CNG – газ в пароподібному вигляді.

ГБО STAG

Польські системи ГБО STAG теж вийшли на ринок в 80-ті роки минулого століття. Устаткування STAG під 4 циліндри трохи дорожче турецького аналога. Крім того, є варіанти для шести- і восьмициліндрових авто. У систему ГБО 4 покоління входять італійські комплектуючі: мультиклапан і редуктор Tomasetto і форсунки Valtek. Це, безумовно, підвищує надійність роботи обладнання. З однозначних переваг ГБО STAG – доступність програмного забезпечення, з яким цілком можна розібратися самостійно, якщо є досвід роботи з автомобільною і комп’ютерною технікою. У цьому випадку регулювання газового обладнання можна зробити самому. Якщо такого досвіду немає, то компанія Час газу настійно рекомендує довірити регулювання та інше сервісне обслуговування ГБО професіоналам.

ГБО Lovato

Італійський бренд Lovato – це більше 75 років на ринку електроніки та електротехнічних пристроїв. Lovato Electric випускає ГБО, що працює на пропан-бутану і метані для 4-х, 6-ти і 8-циліндровим двигуном. Устаткування Lovato – це істинно європейську якість, адаптоване під наш клімат і дороги. До переваг ГБО 4 покоління Lovato слід віднести простоту настройки редуктора – там всього один гвинт, тому точно не заплутаєтеся (в більшості інших систем редуктор оснащений двома регулювальними гвинтами). Крім того, виробники максимально вдосконалили автоматичне налаштування обладнання. Так, в чотирьох випадках з п’яти автонастройка вашого обладнання буде цілком достатньою для його коректної роботи. І лише в одному з п’яти випадків потрібно ручна настройка.

ГБО Prins

Нідерландське газобалонне обладнання Prins – це продукція преміум-класу. Крім виробництва ГБО, компанія зайнята власними і спільними з японської Keihin Corporation технічними розробками. Так з’явилася розробка системи розподіленого упорскування, відома під назвою LPG / CNG Prins VSI і реалізована потім в продукції компанії. Крім того, в ГБО 4 покоління Prins використовуються японські комплектуючі виробництва Keihin (форсунки).

Газобалонне обладнання Prins коштує дорого і призначено винятково для автомобілів екстра-класу. Крім того, всі настройки проводяться вручну з використанням спеціального діагностичного сканера. Тому фахівці компанії Час Газа однозначно радять робити все сервісне обслуговування і регулювання тільки в спеціалізованих сервісних центрах. З переваг ГБО Prins варто відзначити можливість працювати виключно на газі, в тому числі здійснювати запуск двигуна (і в тому числі – холодний пуск).